Beställningar och inställningar

COVID-19 information

Coolshops och Spelbutikens ledning och personal följer noggrant myndigheternas rekommendationer. Detta är en översikt över våra åtgärder hos oss.

Uppdatering den 2/4: Det kan bli förseningar med leveransen eftersom vårt lager och postleveranser upplever fler beställningar, medan ytterligare säkerhetsåtgärder måste vidtas. Vi kämpar för att få ut alla paket i tid. Vi ber om ursäkt för besväret och hoppas på förståelse under dessa extraordinära tider.

Uppdatering den 24/3: Ytterligare säkerhetsåtgärder vidtas för närvarande så att alla leveranser kan behandlas och hanteras så snabbt och säkert som möjligt. Därför kan det uppstå mindre förseningar. Om din leverans är försenad, vänta 24 timmar. Då bör det vara löst.

Vi är fortfarande där för dig.

Du kan säkert handla dina varor och vi upplever för närvarande inte någon märkbar försenad leveranstid. Men vi ett antal punkter vi vill gå igenom på grund av den nuvarande situationen. 

Hygien

Vi följer de svenska myndigheternas rekommendationer. Alla försiktighetsåtgärder vidtas.

På grund av den nuvarande situationen, och för att minska infektionen har vi valt att skicka hem de flesta kontorsarbetarna , så de kan jobba därifrån.

Våra lageranställda jobbar för närvarande i skift och kommer heller inte byta team. När ett nytt team träffas på jobbet och en annat går hem är det en 30-minuters paus där de anställda inte är i lagret. Denna åtgärd har vidtagits för att förhindra att anställda stöter på varandra på vägen. 

Ett specifikt utrymme har skapats i lagret för att säkerställa en hög hygienstandard. Lagerarbetarna avbryter ofta och undviker varandra så mycket som möjligt. De ler fortfarande och vinkar mot varandra, stämningen är hög, men inga high-fives :).

Leverans av nya produkter på Coolshop och Spelbutiken

När vi får nya produkter i dessa dagar kommer transportören att uppmanas att använda handskar innan varorna hanteras vidare till vårt lager. Rederier och logistikföretag har också strängare hygienregler för närvarande. Naturligtvis för att minska all smitta.

Leverans av dina produkter

Vi upplever inga förseningar eller utmaningar med leveransen.

Vi övervakar situationen noga och är i nära kontakt med våra leverantörspartners. För närvarande får du fortfarande dina varor levererade som normalt. Alla logistikföretag vi arbetar med har kommunicerat att de naturligtvis för närvarande har extra hygienkrav, så att vi tillsammans säkerställer våra kunders hälsa.

Lagerstatus

Vårt lager är fullt av varor.

Lagersaldot är som vanligt. Vi tar också emot varor som vanligt. Du kan se en produkts specifika lagerstatus genom att gå till produktsidan.

Om produkten är slutsåld är det troligt att den snart kommer tillbaka i lager. Du kan välja att registrera dig för en e-postmeddelande när artikeln finns i lager igen. Detta görs på produktsidan.

Kundservice

Vårt kundtjänstteam är redo att hjälpa dig.

Vår telefon är fortfarande igång, den är dock kopplad till en person för tillfället, och sedvanlig vacker röst för välkomnande är inte igång, men samma röst kommer svara, så snart som möjligt givetvis!

Du kan även kontakta oss på vår chat så klart om det är något du undrar över. E-postmeddelanden kommer svaras på som vanligt inom 1-2 arbetsdagar.

Vanliga frågor

1) Är det fortfarande möjligt att beställa och leverera paketet?

Ja. Allt är som det brukar vara. 

2) Har leveranstiden förändrats?

Vi har inga utmaningar med leveranstiden för tillfället. Men mindre förseningar kan uppstå på grund av omstrukturering av arbetsflöden, både internt och externt. Håll dig uppdaterad på din profil, där du också kan hitta eventuella kollinummer.

3) Jag har beställt en produkt som inte släppts ännu och / eller en artikel som är slut i lager. Spelar det något?

Vi är i nära dialog med våra leverantörer så att vi kan säkerställa leverans hos oss. Så dina varor ska anlända i tid. När vissa varor kommer från utlandet kan mindre förseningar uppstå. I detta fall kommer vi att uppdatera produktsidan med ett nytt leveransdatum och informera alla om det.

4) Bör jag vara rädd för att bli smittad när jag beställer från dig?

Inte alls. Vi och våra partners tar situationen på mycket stort allvar. Vi har skärpt all hantering av förpackningar, så detta skall inte utgöra en risk för infektion. Eftersom Coolshop och Spelbutiken är en onlinebutik minimerar vi också fysisk kontakt på alla produkter, vilket gör det mycket säkrare än att handla online snarare än i fysiska butiker. 

Härlig shopping.

Med vänliga hälsningar,
Ditt Coolshop & Spelbutiken Team!

19 mars 2020 10:13
Tillbaka till toppen