Reparation
Min produkt är defekt och skall returneras. Vad gör jag?
Om du är säker på att produkten är defekt, så kan den returneras på följande sätt.
Kontakta vår kundjänst för mer information om detta.
Läs nedanstående regler för returer innan du skickar tillbaka produkten.
Enligt konsumentköplagen har du som köpare rätt att reklamera en produkt i 3 år efter köpet. Ett fel på en vara som visar sig inom 2 år från avlämnandet, anses ha funnits vid avlämnandet, om inte annat kan visas.
Detta innebär att konsumenten har totalt en 3-årig reklamationsrätt, där bevisbördan ligger på näringsidkaren de första två åren och det sista året ligger bevisbördan på konsumenten gällande att bevisa att felet var ursprungligt. Med ursprungligt fel menas att felet ska ha funnits redan vid köpet.
Beroende på hur stor produkten är, finns det olika alternativ hur du skickar tillbaka produkten kostnadsfritt, men kontakta vår kundtjänst, så förklarar vi mer. Vissa tillverkare har egna regler för returer, till exempel Microsoft och Nintendo. Vi rekommenderar att man kontaktar respektive tillverkare om de har egna regler för att processen skall gå så smidigt som möjligt. Kontakta gärna oss om du är osäker.
Retur av varor som inte är defekta.
Vi får många gånger produkter i retur som uppges vara defekta, men som inte är det. Om vi får en vara i retur, som likväl fungerar, skickas den tillbaka till kunden inklusive en avgift för den tid för tester, felsökning och hantering vi har lagt ner på ärendet. Denna avgift består för närvarande av 250 kr plus moms.
Chatta med oss
Öppettider
Måndag - torsdag |
09:00 - 16:30 |
Fredag |
09:00 - 16:00 |
Om du har skickat oss ett e-mail redan, vänligen meddela vår kundtjänst så att vi kan hjälpa dig bättre. :)
Maila oss
Ring oss
Öppettider
Måndag - Torsdag |
09:00 - 16:30 |
Fredag |
09:00 - 16:00 |
Helligdage |
Lukket |