Utforska Coolshop
Outlet Verktyg Gadgets Merchandise
Kundvagn

Hur skickar jag tillbaka en produkt?

För att starta ett returärende, gå in på följande länk så hjälper vi dig vidare:

Returärende

Du kommer också att kunna köpa en returetikett när du skapar returärendet. - det är superenkelt.

Du bör tänka på nedanstående detaljer innan du startar ett returärende:

När du köper en vara eller en tjänst över internet har du rätt att ångra köpet, om du gör det inom 14 dagar från att du får hem varan. 

För TV-och dataspel måste förpackningen fortfarande vara förseglad, detta gäller även parfymer, kosmetika och liknande varor. Övriga produkter kan du öppna för att kontrollera hur den fungerar, men du måste lämna tillbaka den i oförändrat skick.

Om produkten är mer använd än vad som krävs för att kontrollera den kommer en värdeminskning att ske från det belopp som återbetalas. Om du ångrar köpet, får du själv betala returportot.

Enligt distansavtalslagen gäller inte ångerrätt för Code-via-email eller /DOWNLOAD-produkter eftersom det är en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.

Det är mycket viktigt att du ser till att få ett kvitto på att du lämnat in paketet. Om olyckan är framme och paketet oväntat försvinner kan vi hjälpa dig att spåra det om du har ett kvitto på att du lämnat in paketet.

Du kan också köpa en etikett själv på ditt lokala ombud och returnera paketet till:

Entertainment Trading A/S
Loftbrovej 28-30
9400 Nørresundby
Danmark

Paketet måste skickas direkt till vår företagsadress om du gör detta på egen hand utan ett returärende enligt ovan.

Skicka med en referens till din beställning, så som ett Ordernummer eller Följesedel/Faktura i försändelsen. Packa returen väl för att undvika skador. Spelbutiken / Coolshop är inte ansvariga för skador som uppkommer på grund av dålig eller otillräcklig paketering.

Observera att när vi mottagit din retur behandlar vi den så snart vi kan. Sedvanligt tar det ca 10-12 arbetsdagar. Det kan ta längre tid under semestertider, Black Friday eller Jul t.ex.

Beloppet återbetalas alltid till samma betalningsmetod som användes vid beställningen. Om du valt faktura eller liknande som betalningssätt så kommer den att annulleras.

Chatta med oss

Öppettider

Måndag - torsdag
09:00 - 16:30
Fredag
09:00 - 16:00

Om du har skickat oss ett e-mail redan, vänligen meddela vår kundtjänst så att vi kan hjälpa dig bättre. :)

Maila oss

Vi kommer att svara så fort som möjligt

Ring oss

Öppettider

Måndag - Torsdag
09:00 - 16:30
Fredag
09:00 - 16:00
Helligdage
Lukket